Generelle oplysninger
Alstrøm – Din Isenkræmmer ApS
CVR-nr.: 35 64 28 62
Glostrup Shoppingcenter 74
2600 Glostrup
Tlf.nr. : 25 94 00 01 (telefontid mandag-fredag mellem kl. 10.00-14.00)
E-mail: webshop@alstrom.dk (besvares alle hverdage, typisk inden for én hverdag)
Betaling
Du kan bruge følgende betalingskort: Dankort, MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, JCB og American Express.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Reservation af beløb
Når du betaler en bestilling, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
(Vi reservere penge ved køb via MobilePay, Dankort, MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, JCB og American Express.)
ViaBill
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din
månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.
Læs mere her: www.viabill.com/kredit
ANYDAY
Med ANYDAY kan du dele din betaling op. Du betaler første afdrag når varen leveres, og det resterende beløb betales af over den aftalte betalingsplan. ANYDAY er gratis for dig, så længe du betaler til tiden.
Betaler du for sent, vil du blive pålagt eventuelle rykker- og inkassogebyrer.
Med ANYDAY får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem ANYDAY.
Læs vilkår for ANYDAY her: www.anyday.io/da/terms-conditions-shopper
Betaling med kontooverførsel (Kun B2B)
Betaling med kontooverførsel er kun mulig, såfremt du er oprettet som B2B kunde hos alstrom.dk og er logget ind via medlemssystemet. Kontakt os for at høre mere om denne mulighed. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Varerne sendes først, når betalingen er registreret på vores konto. Kontoinformation fremsendes, når vilkår for kontobetaling er godkendt hos Alstrøm.
Faktura afsendes elektronisk, samme dag som ordren afgår fra Alstrøms lager. Denne skal betales inden 7 dage. Misligholdelse af betalingsfristen medfører rykkergebyr på 125 kroner, og herefter 125 kroner i administrationsgebyr pr. den første i hver måned, indtil skyldigt beløb er betalt.
Ved for sen betaling beregnes kreditafgift med 1,25 % pr. påbegyndt måned regnet fra fakturadato.
Betaling med EAN fakturering (Kun offentlige institutioner)
Er du en offentlig institution og derfor handler med EAN-nummer, kan du anvende denne funktion.
1. Klik de varer i kurven, som du ønsker
2. Når du er færdig, klikker du på "gå til kassen"
3. Udfyld kundeinformation - herunder feltet EAN-nummer. Anvender din institution BrugerID, SKAL dette tillige anføres.
4. Vælg "Betaling med EAN-fakturering og klik fortsæt
5. Når du er færdig, klik "fortsæt"
6. Klik på "godkend" for at afslutte din bestilling.
NB!
Såfremt kundeinformation, herunder korrekt EAN-nummer og evt. BrugerID, ikke er fyldestgørende, afvises ordren.
alstrom.dk tilbyder ikke dellevering. Ordren sendes samlet, når alle varerne er på lager.
Fragt
Levering med GLS
Ved køb over kr. 499,- leverer alstrom.dk dine varer fragtfrit til ønsket udleveringsted (ønskes omdeling, tillægges kr. 59,-) – under 499,- koster det fra kun kr. 39,-.
Levering sker hurtigst muligt, normalt indenfor 2-5 hverdage (lidt længere tid, hvis varen ikke er på lager). Vi kontakter dig via e-mail, hvis varen er forsinket.
Erhvervslevering med GLS
Det er kun muligt at vælge erhvervslevering såfremt forsendelse sker til en virksomhedsadresse. Kravet er samtidig at der er nogen til at godkende modtagelsen på adressen mellem kl. 7:00 og 17:00 på hverdage. Er der ikke nogen til stede på adressen, leveres pakken i nærmeste pakkeshop, og du faktureres et gebyr på kr. 50,-.
Levering med Burd
Modtag pakken hjemme hos dig selv om aftenen mellem kl. 18:00 og 22:00
Pris kr. 39,- (Kampagne)
OBS., Burd Delivery levere i øjeblikket kun i et begrænset område. Bor du i det område, som Burd servicere, vil muligheden for at bestille med Burd automatisk blive synlig.
Varer sendes i videst muligt omfang ved anvendelse af genbrugsmaterialer. Det er måske ikke så tjekket – men det er godt for miljøet!
OBS! Vi leverer kun i Danmark ekskl. Færøerne og Grønland. Aftale udenfor dette kan i enkelte tilfælde ske efter forudgående aftale.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 90 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 90 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Hvis du fortryder senere end 14 dage fra modtagelse, får du ikke refunderet fragten, se mere under afsnittet Tilbagebetaling af købsbeløbet.
Fristen indebærer, at du har 90 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til webshop@alstrom.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Ved returnering af varer anbefaler vi, at du pakker varerne forsvarligt og omhyggeligt ind i den originale emballage, da den originale emballage repræsenterer en ikke uvæsentlig værdi for Alstrøm – Din Isenkræmmer ApS.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Leveringsomkostninger refunderes kun hvis returen meldes senest 14 dage fra leveringsdagen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Vi har oprettet en bestilling af returfragt, så du kan sende din vare retur til en billig fragt pris, klik her for at bestille en returlabel (fragtlabel fremsendes efterfølgende på mail).
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på returadressen, øverst i dokumentet.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. (efter aftale sender vi returlabel). Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Skader i forbindelse med levering
Ved reklamation over skader på et produkt f.eks. ridser, skår buler mv., som ikke kan betragtes som funktionelle fejl, men skader som kan være opstået ved forsendelsen. Så skal du reklamere så snart du modtager varen og gøre opmærksom på dette. Du skal samtidig dokumentere skaden bedst muligt, f.eks. hvis der er sket skader på indpakning mv., da det kan have betydning i forhold til at kræve erstatning overfor transportøren.
Du skal derfor sende os:
- Et billede af pakken som den så da du modtog den (alternativt af den tomme kasse)
- Et billede af pakkelabelen
- Et billede af skaden på varen (gerne mens den stadig er i pakken)
- Et billede ned i pakken, hvor man kan se hvordan varen var pakket
Kan du se skader på emballagen, når du modtager den, så sørg altid for at få det noteret på din udleveringskvittering. I det øjeblik du for udleveret varen, er ansvaret dit, og derfor skal du kunne dokumentere skader, der måtte være sket under transport. Dette er desværre nødvendigt, da vi oplever at fragtfirmaerne ofte behandler vores pakker meget voldsomt, og vi skal derfor bruge ovenstående i forbindelse med at kræve erstatning.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på webshop@alstrom.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Via klageportalen for Nævnenes hus
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Pricerunner købsgaranti
Som medlem på PriceRunner sikres dit køb op til 50.000 kroner, hvis et problem indtræffer i forbindelse med dit køb. Købsgarantien er gratis for dig som forbruger og gælder for alle køb, når du handler hos os.
Selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og er kommet ind til vores hjemmeside via dem, kan dit køb stadig blive omfattet af Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er at registrere dig inden for 60 minutter efter dit køb. At blive medlem koster ingenting og tager mindre end tre minutter! Bliv gratis medlem på PriceRunner
Hvis du ønsker, at dit køb skal dækkes af Købsgarantien, skal din bestilling være adresseret til dig som privatperson. Med Købsgarantien får du erstatning, hvis en vare er defekt, hvis en vare mangler ved levering, hvis levering af varen udebliver eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet.
PriceRunner Købsgaranti erstatter dig som kunde for både anskaffelses- og fragtomkostninger og den direkte økonomiske skade, du har lidt. For værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger gives ingen erstatning.
For de endelige vilkår og oversigt over kategorier, der ikke er dækket af garantien, besøg PriceRunner.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Alstrøm – Din isenkræmmer ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på alstrom.dk er Alstrøm – Din Isenkræmmer ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: webshop@alstrom.dk.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Alstrøm – Din isenkræmmer ApS
Glostrup Shoppingcenter 74
2600 Glostrup
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 15.02.2023